ফেরত ও রিটার্ন নীতি

আমাদের শপ থেকে পণ্য ক্রয়ের ক্ষেত্রে, নিম্নলিখিত নীতিমালা মেনে চলা আবশ্যক:

  1. শপ থেকে পণ্য ক্রয়ের সময়: অবশ্যই শপে বিক্রয়কর্মীর সামনে পণ্য চেক করে কিনবেন।
  2. বক্স খোলার আগে ভিডিও করা: পণ্য কেনার পর বক্স খোলার আগে অবশ্যই ভিডিও করবেন। ভিডিও ছাড়া কোন প্রোডাক্ট রিটার্ন করা যাবে না।
  3. অনলাইন অর্ডারের ক্ষেত্রে: ডেলিভারি ম্যান থেকে পণ্য রিসিভ করার পর যদি বক্স দেখে মনে হয় তা আপনার অর্ডারকৃত পণ্য নয়, তাহলে বক্স খুলে পণ্য ব্যবহার করলে এবং বক্স নষ্ট করলে সেই পণ্য পরবর্তীতে পরিবর্তনযোগ্য হবে না।
  4. ত্রুটিযুক্ত পণ্য পরিবর্তন: ক্রেতা যদি ডেলিভারি ম্যান এর মাধ্যমে ত্রুটিযুক্ত পণ্য পরিবর্তন করতে ইচ্ছুক অথবা পরিবর্তন করতে চান, তবে ২০০/- টাকা পরিবর্তন চার্জ প্রযোজ্য হবে। ঢাকার বাইরের ক্ষেত্রে শুধুমাত্র কুরিয়ার চার্জ প্রযোজ্য হবে। পণ্য আনার পর যদি পণ্য ভাঙ্গা অথবা পোড়া/জ্বলা অবস্থায় পাওয়া যায়, তবে সেই পণ্যের সম্পূর্ণ দায়িত্ব ক্রেতাকে বহন করতে হবে।
  5. রিটার্ন ও রিফান্ড: নির্দিষ্ট কারনে পণ্য রিটার্ন দেয়ার পর অথবা গ্রহণযোগ্য কারনে মূল্য রিফান্ড করতে ৭ থেকে ১০ কার্যদিবস সময় লাগতে পারে এবং অনলাইন পেমেন্টের ক্ষেত্রে আরও বেশি সময় লাগতে পারে।
  6. কুরিয়ারের মাধ্যমে ডেলিভারি: ক্রেতা অবশ্যই কুরিয়ারে পণ্য ভাঙ্গা থাকলে অথবা প্যাকেট ছেঁড়া থাকলে কুরিয়ার থেকে পণ্য গ্রহণ করবেন না। কুরিয়ারে ক্ষতিগ্রস্ত পণ্য ক্রেতা গ্রহণ করলে তা নিজ দায়িত্বে করতে হবে এবং এই ব্যাপারে পরে কোন অভিযোগ গ্রহণযোগ্য হবে না।
  7. ক্যাশব্যাক ও রিফান্ড: সম্মানিত ক্রেতাগণ যদি পেমেন্ট করার সময় কোন প্রকার ক্যাশব্যাক পেয়ে থাকেন, তাহলে রিফান্ড করার সময় ক্যাশব্যাকের সমপরিমাণ টাকা কেটে রাখা হবে।

আমাদের নীতিমালা সম্পর্কে আরও তথ্যের জন্য, দয়া করে আমাদের সাথে যোগাযোগ করুন।

Refund and Returns Policy

At RMTechnology, we strive to ensure that you are completely satisfied with your purchase. If you are not entirely happy with your order, we are here to help.

Returns

You have 30 calendar days to return an item from the date you received it. To be eligible for a return, your item must be:

  • Unused and in the same condition that you received it.
  • In the original packaging.
  • Accompanied by the receipt or proof of purchase.

Refunds

Once we receive your returned item, we will inspect it and notify you of the status of your refund. If your return is approved, we will initiate a refund to your original method of payment. You will receive the credit within a certain amount of days, depending on your card issuer’s policies.

Shipping

You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.

Exchanges

If you need to exchange an item for a different size, color, or type, please contact us at [support@rmtechnology.com] with your order details. We will guide you through the process of returning your item and receiving a replacement.

Damaged or Defective Items

If you received a damaged or defective item, please contact us immediately at [support@rmtechnology.com] with your order details and a photo of the damaged item. We will work with you to resolve the issue promptly by offering a replacement or a full refund.

Non-returnable Items

Certain items are exempt from being returned, including:

  • Gift cards
  • Downloadable software products
  • Some health and personal care items

Contact Us

If you have any questions about our Refund & Return Policy, please contact us:

We value your business and are committed to providing you with the best service possible. Thank you for shopping with RMTechnology.